Köpvillkor

Hos Siden Selma är det enkelt och tryggt att handla! 

Beställning
På sidenselma.se kan du i lugn och ro fylla din varukorg med härliga sidenprodukter! När du är klar klickar du på din varukorg där du fyller i dina uppgifter och lägger din beställning. Du kan alltid betala smidigt och säkert direkt med kort eller via din bank. Du har också möjlighet att välja faktura. När du beställer över Internet får du en orderbekräftelse. Siden Selma har inte några faktureringsavgifter eller dolda kostnader. Priserna på våra varor anges i svenska kronor inklusive moms. ​

Betalningssätt
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning eller direktbetalning, du väljer ditt betalsätt efter slutfört köp. Fakturan skickas till den angivna e-posten i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar, du kan enkelt förlänga din tid med 7 extra dagar, utan kostnad. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos www.klarna.se. Inga extra kostnader tillkommer så som faktureringsavgift eller kortavgift. All kortbetalning sker säkert och smidigt via krypterad koppling.

OBS! Väljer du Klarna kampanj för att betala senare tillkommer en avgift på 29 SEK, klicka vänligen inte i denna kampanj om du inte absolut avser det. 

Siden Selma använder Klarna Checkout. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder det kan räcka med mailadressen. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. När du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.


Vill du ej betala genom Klarna
 kan du beställa direkt via mail eller över telefon. Vi skickar då med en egen faktura från Siden Selma. ​Beställ genom att eposta info@sidenselma.se och ange dina uppgifter, artikelnr, samt färg och storlek. Beställningar till inkorgen kan öka leveranstiden något. 

Frakt
Normalt levereras varorna redan efter 3 vardagar! Vid beställningar tillkommer 48 kr i fraktavgift inom Sverige. Alltid fri frakt vid köp över 800! Vi skickar varorna så fort som möjligt och dina sidenprodukter levereras direkt i brevlådan eller vid större försändelser till postens utlämningsställe. Paketen ligger hos paketombudet i 14 dagar. Eventuellt outlösta paket debiteras med 150 kr. Ofta behövs giltig legitimation vid uthämtning av paket.

Vi reserverar oss för slutförsäljning. Fraktkostnaden syns alltid i din varukorg. Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket, reklamation görs då till posten. 


Allmänna villkor
Siden Selma AB tillämpar självklart såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. Du kan alltid betala smidigt och säkert direkt med kort, faktura eller via din bank. När du beställer över Internet får du en orderbekräftelse. För att kunna handla hos oss måste du vara 18 år eller ha målsmans godkännande. Genom köp, registrering av användarkonto hos oss och användande av våra tjänster godkänner du våra vid var tid gällande villkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga. Beställning är bindande frånefter att orderbekräftelse erhållits av kund. Sidenselma förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss. Skulle en vara mot förmodan inte finnas på lager kontaktar vi dig så snart som möjligt.

Priser
Siden Selma har inte några dolda kostnader och priserna på våra varor anges i svenska kronor eller euro inklusive moms.

Leveranstid & leveransförsening

Vi reserverar oss för slutförsäljning. Fraktkostnaden syns alltid i din varukorg.

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte utan reklamation görs till posten. 

Nöjd kund
Vi vill att alla våra kunder ska bli nöjda . Om du får problem med en produkt kontakta oss. Normalt står kunden för fraktkostnad till service och kundtjänst. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot.

Byte
Vi tillämpar full bytesrätt. Om du av någon anledning inte är nöjd kan du byta ditt plagg inom 14 dagar.Du får gärna berätta vad det beror på då vi alltid strävar efter att förbättra vår service. Varan ska returneras i nyskick och i originalförpackning tillsammans med uppgifter om namn, ordernummer/fakturanr och information om vad du vill byta till. Siden Selma Box 1441 751 44 Uppsala. Vi bjuder på frakten till er och du som kund står för returkostnaden till oss, oftast räcker det med ett vanligt kuvert och några frimärken beroende på försändelsens tyngd. Se till att försluta försändelsen noggrant för att undvika skador på vägen. För att kunna lämna tillbaka och byta en vara måste den vara i oförändrat skick. En vara får inte användas. Alla långkalsonger, underställ och varor med undantag för trosor, kortkalsonger, boxershorts, strumpor samt kuddar och täcken får tas ut ur sin förpackning och granskas. Om varan återlämnas i annat skick än nyskick förbehåller vi oss rätten att erhålla ersättning för varans värdeminskning. Vi vill att du ska få nytta av dina sidenvaror & förlänger ofta bytesrätten om ni hör av er! Så snart vi har mottagit varan uppdaterar vi eventuella fakturor och skickar önskade varor. 

Öppet Köp /Returrätt/Ångerrätt

Siden Selma tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Du får gärna berätta vad det beror på då vi alltid strävar efter att förbättra vår service. Varan måste returneras i nyskick och i originalförpackning. Kunden står för returkostnaden. Kontakta oss gärna innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan registreras återbetalningen av dina pengar. 

Reklamation
Siden Selma tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter. Produkter som tvättats fel utgör inte grund för reklamation, tänk därför på att alltid tvätta siden med enzymfritt tvättmedel så att dina produkter håller så länge som möjligt! Lös inte ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på den beställda varan. Gör då en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan info@sidenselma.se för att informera om reklamationen.

Outlösta paket
Outlösta paket debiteras med 150 kr. 

Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

Reservation
Vi reserverar oss mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i annonser och trycksaker. Rabatter kan generellt inte kombineras.  

UTLANDSBESTÄLLNINGAR
Normalt levereras varorna inom 2 veckor. Fraktkostnaden syns alltid i din varukorg. Vi skickar varorna så fort som möjligt och dina sidenprodukter levereras direkt i brevlådan eller vid större försändelser till postens utlämningsställe. Eventuellt outlösta paket debiteras med 200 kr, eventuella tullavgifter till länder utanför EU står kunden för. Ofta behövs giltig legitimation vid uthämtning av paket.

Vi reserverar oss för slutförsäljning. . Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket, reklamation görs då till posten.

Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.